Міжнародного науково-практичного форуму
«ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: ПОСТУП, СТАНОВЛЕННЯ, УДОСКОНАЛЕННЯ І ЗРОСТАННЯ»
Факультет психології та соціальної роботи і Навчально-науковий інститут спеціальної та інклюзивної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка взяли активну участь у організації та проведенні однієї із секцій на Міжнародному науково-практичному форумі «ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: ПОСТУП, СТАНОВЛЕННЯ, УДОСКОНАЛЕННЯ І ЗРОСТАННЯ», який відбувся 5 червня 2025 року. Засідання секції було присвячено актуальним питанням професійної підготовки педагогів і пройшло з високою продуктивністю та представило широкий спектр важливих тем сьогодення.


Модераторами секції виступили доцентка, доцентка кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна Ніна Михайлівна Пивовар, докторка психологічних наук, професорка, деканка факультету психології і соціальної роботи, професорка кафедри кризової психології Світлана Павлівна Яланська та кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології Ольга Григорівна Губарь.
Викладачі та науковці факультету представили низку змістовних доповідей, що викликали жваве обговорення серед учасників. Серед них важливо підкреслити доповідь «Особливості і виклики української закордонної школи» Ліни Максимук – директорки Школи українознавства імені Лесі Українки м. Ноттінґем, яка представила широкий аналіз специфіки функціонування українських освітніх закладів за кордоном та викликів, з якими вони стикаються.
Важливою складовою в дискусії стали доповіді представників бібліотек, зокрема директорки бібліотеки Університету Григорія Сковороди в Переяславі Ольги Іванівни Шкіри «Творчість як міст: об’єднання зусиль педагогів, психологів і бібліотекарів для емоційної підтримки осіб травмованих війною» та директорки бібліотеки імені Михайла Андрійовича Жовтобрюха ПНПУ імені В.Г. Короленка Валентини Володимирівни Орєхової «Професійна майстерність педагога: бібліографічний огляд джерел від витоків до сучасності».
Особливий інтерес викликала доповідь докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри практичної психології Донбаського державного педагогічного університету Елліни Анатоліївни Панасенко «Психологічний супровід здобувачів освіти в умовах війни як складова професійної майстерності сучасного педагога», яка підкреслила надзвичайну актуальність психологічної підтримки в освітньому процесі під час воєнних дій.


Науковий інтерес викликала доповідь Любов Іванівни Куторжевської, кандидатки педагогічних наук, доцентки, доцентки кафедри соціальної роботи, реабілітації та повоєнної адаптації Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка «Формування професійної майстерності майбутнього педагога при вивченні дисципліни «Основи педагогічної майстерності». Відбулося жваве обговорення доповіді Вікторії Вікторівни Корецької, психологині Центру професійного розвитку педагогічних працівників Полтавської міської ради «Психологічна підтримка – запорука професійного розвитку та життєстійкості педагогів».
В ході роботи секції було презентовано актуальні дослідження у рамках підготовки спеціальних фахівців, формування в них педагогічної майстерності в межах професійної підготовки для роботи із дітьми з особливими освітніми потребами. Серед представлених доповідей жваве обговорення викликали виступи присвячені питанням формування професійної цифрової компетентності спеціального педагога, висвітлені докторкою педагогічних наук, професоркою, директоркою навчально-наукового інституту спеціальної та інклюзивної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Наталією Георгіївною Пахомовою та магістранткою Едуардою Цимбал «Цифрові інстументи для роботи з дітьми з порушенням опорно-рухового апарату» та кандидаткою педагогічних наук, доценткою, завідувачкою кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Ольгою Григорівною Губарь та магістранткою Катериною Пономаренко «Формування професійної компетентності корекційного педагога в роботі з ООП: за допомогою цифровізації корекційної практики».
Вагомою та змістовною стала доповідь учнів наукової школи Віктора Миколайовича Синьова (Тамара Григорівна Харченко, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри логопедії Сумського держаного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Супрун Дар’я Миколаївна, докторка педагогічних наук, професорка кафедри соціальної роботи та реабілітології Національного університету біоресурсів і природокористування та Супрун Микола Олексійович, доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова), яка викликала значний науковий інтерес присутніх присвячена його науковому доробку та внеску в розвиток вітчизняної спеціальної освіти.
Жваво відбувалось і обговорення доповіді Віктора Вікторовича Коваленка, кандидата медичних наук, доцента кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка «Інтеграція знань про вплив зубощелепних аномалій на мовлення в систему підготовки майбутніх педагогів: новий виклик для освітніх програм».
Активна участь факультету психології та соціальної роботи і навчально-наукового інституту спеціальної та інклюзивної освіти у форумі свідчить про глибоке розуміння колективом сучасних викликів та прагнення до постійного вдосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців. Представлені доповіді стали цінним внеском у розвиток науково-практичної думки з питань педагогічної майстерності та психологічного супроводу учасників освітнього процесу.


