ЗАСІДАННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ РОЗРОБНИКІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 053 ПСИХОЛОГІЯ
29 березня 2024 р. у режимі відеоконференції відбулось засідання робочої групи зі створення/оновлення освітньо-професійної програми «Психологія» другого рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія.
Мета зустрічі – аналіз ефективності ОП «Психологія» 2023 року та підготовка проєкту освітньої професійної програми на вступну кампанію 2024 року. У засіданні робочої групи з оновлення освітньої програми взяли участь члени робочої групи: Марина КОНОНОВА (гарант, завідувач кафедри психології), Іван ТІТОВ (член робочої групи, доцент кафедри психології), Олена МИРОШНИК (член робочої групи, доцент кафедри психології), Денис ТОКАР, Анастасія НОВІКОВА, Сніжана ДАНЬКО (магістранти першого року навчання зі спеціальності «Психологія») та роботодавці: Руслан ІЛЬЧЕНКО (засновник, директор, психолог Благодійної організації «Вихід Є!»), Олена ОЛІЙНИК (к.пед.н., директор Комунального закладу “Покровський педагогічний фаховий коледж”), Ельвіра ПОПОВА (голова громадської організації “Навчально-реабілітаційний центр “Соняшник”).
На засіданні були присутні зовнішні стейкхолдери: Оксана ПАРКУЛАБ (к. психол. наук, доцент, завідувач кафедри психології розвитку Прикарпатського університету імені Василя Стефаника), Олександра ВИШОВСЬКА (провідний психолог відділу кадрового забезпечення Управління поліції в Полтавській області), Вікторія КОРЕЦЬКА (психолог Центру професійного розвитку педагогічних працівників Полтавської міської ради), Наталія СУПРУНЕНКО (психолог вищої категорії, психолог-екофасилітатор УАЕПД, начальник Центру психічного здоров’я КП «Обласний заклад з надання психіатричної допомоги ПОР»). Гарант ОПП «Психологія» Марина КОНОНОВА, завідувачка кафедри психології, висвітлила унікальність ОП «Психологія», зазначила актуальність створення умов для реалізації здобувачами власної освітньої траєкторії.
Під час засідання було розглянуто результати анкетування магістрів щодо якості освітньої програми (2023-2024 рр.). Середній показник задоволеності ОП складав: для обов’язкового компоненту 4,72; вибіркового – 4, 71 та 4,83. Якість викладання освітніх компонентів: для теоретичної складової – 4,9, практичної складової – 4,87. До обговорення результатів анкетування долучилися усі учасники зібрання. Було запропоновано включити в проєкт ОП освітні компоненти, що сприяють посиленню іншомовних компетенцій здобувачів. Розглянуто питання про збільшення банку сертифікаційних програм. Зокрема для здобувачів, що не мають базової психологічної освіти, підготувати програму з базового курсу психологічного консультування та клінічної психології.
Стейкхолдер Супруненко Н.В. повідомила про проведення гостьової лекції з питань мотиваційного консультування для студентів першого року навчання.
Стейкхолдер Корецька В. В. підтримала пропозицію щодо забезпечення умов для вільного вибору освітньої траєкторії магістрантів, звернула увагу учасників засідання на необхідність відповідності фокусу сертифікатних програм, специфіці об’єкту професійної діяльності психолога.
Стейкхолдери та роботодавці відмітили високий рівень підготовки ОПП «Психологія» за другим освітнім рівнем. Робоча група відзначила сильні сторони освітньої програми «Психологія» і висловила побажання й пропозиції щодо її удосконалення.